dimarts, 29 d’abril del 2008

Nou butlletí municipal

Fa uns dies vaig rebre a casa el nou i remodelat butlletí municipal. Amb ell, a més a més, hi havia l'agenda del trimestre i una carta explicant com és de collonut l'Alcalde, que ha aconseguit aturar l'ARE, cosa que sembla que no és certa.

Anem pel prinicipi. El primer que m'ha sorprés és que sigui en paper reciclat i no en l'antic paper, que semblava més propi de la revista Hola! que d'un butlletí municipal. També m'ha agradat el nou disseny gràfic en particular i l'acabat en general. Encara no l'he llegit sencer però he vist que hi ha noves seccions i més opinió del carrer. Quan portem uns quants números més, serà moment de discutir si la línia editorial és neutral o si pel contrari és un mitjà polític. Personalment, felicitar a les persones que han tirat endavant aquest nou butlletí. Crec recordar que depenia de Cultura, pel que no tinc més que felicitar al Sr. Albert Gil.

D'altra banda, després de tenir-lo a les mans i haver-lo examinat, m'han aparegut uns quants interrogants que m'agradaria que algú me'ls aclarés. Si presentem una instància demanant-ho tampoc ens les contestaran, com s'ha demostrat.

1. M'agaradaria saber quin cost ha tingut aquest butlletí i que es compari amb el cost de l'anterior butlletí.

2. Respecte al tema fotogràfic, m'ha semblat molt curiós que hi apareguin una gran quantitat de fotografies del Sr. Xavier del Villar, excel·lent fotògraf tinc que dir i recomanar que visiteu el seu bloc, i que també és tècnic de participació. M'agradaria que algú m'aclarís si les fotografies del Sr. del Villar que apareixen en el butlletí les ha cedit de manera gratuïta, si les ha cobrat i si entren o no en les seves atribucions com a càrrec de confiança com a tècnic de participació.

3. En quant a la promesa de participació i transparència dir que, de nou, aquestes paraules que l'Alcalde va pronunciar en el seu discurs de coronació han tornat a quedar buides de contingut. En el seu dia vam demanar poder continuar expressant la nostra opinió en els mitjans oficials (butlletí i web) i que hem rebut per resposta ? Silenci, com a tot el que hem presentat a l'Ajuntament. No s'han dignat a contestar CAP de les instàncies presentades. Suposem que el fet que surti un butlletí en que no surt cap escrit nostre és que no volen que hi participem. Crec recordar que després parlen de pluralitat i participació. Si aquesta és la participació que volen, no sé perquè es necessita un tècnic de participació.

Respecte al full que s'adjuntava amb el butlletí i que deia que s'havia aturat l'ARE de La Torreta dir que estic intentant contrastar unes informacions que m'han arribat. A mí em sembla que era una maniobra des de l'Ajuntament per desactivar els actes que hi havia convocats pel PSC durant el cap de setmana. Miquel Estapé, en el seu bloc, comenta que unes hores després que l'Alcalde emetés un comunicat de premsa afirmant que estava tot parat, fonts de la Conselleria de Medi Ambient van desmentir que l'ARE estigués parat. Qui menteix ? Pels antecedents que comencen a haver-hi...


Apunt friki (in memoriam de la Sra. Llerdà)
Pronto tendremos que elegir entre lo que es correcto o lo que es fácil.
Harry Potter y la Orden del Fénix.

Salut i endavant!

2 comentaris:

Anònim ha dit...

Hola Andrés,

per alusions en el punt 2 del teu escrit faré unes aclaracions als dubtes que proposes...

en primer lloc agraïr-te el "piropo" de "fotògraf excel·lent" i agraïr la publicitat que fas del meu humil bloc, el qual tinc que actualitzar amb un parell de reportatges que tinc que penjar ;-)

en segon lloc, referent a les fotografies meves que hi ha al butlletí, aclarar que no he vist ni cinc cèntims per elles i que les he donat "per amor al arte" i mai millor dit o més aviat "per amor a la fotografia i a la feina que faig", així que no et preocupis, que no he suposat cap despesa extra a les arques del consistori...

aclarat doncs...

Salut!

Andrés Hidalgo ha dit...

Benvolgut Xavier,

no saps com t'agraeixo que aclareixis, almenys per la part que et toca, els dubtes que plantejo ja que no és quelcom habitual.

Salut!

Andrés