dijous, 2 d’octubre del 2008

Calaix de sastre

Hola!

fa dies que no toco el meu teclat per escriure en els blocs, però la feina mana, i amb la que tenim a sobre, un no es pot permetre el luxe de perdre cap comanda. És el que té ser autònom.

Antenes
Aquest matí m'ha arribat un correu electrònic d'un amic dient-me que el tema de les antenes que vaig plantejar al fòrum municipal ja s'ha arreglat. En la meva incredulitat, he anat a la secció de notícies de la maquillada web municipal i efectivament, hi ha una notícia del 9 Nou en que parla que l'Ajuntament ha obert un expedient urbanístic a dos empreses (que no sanció) i a Vodafone per la instal·lació d'aquestes antenes. No sé si això acabarà s'acabarà arreglant-se amb un xec (no em malentengueu, eh), pagant la multa i ja està. Jo preferiria que la canviessin de lloc o que simplement que la fessin retirar. Aquesta vagada, és just reconéixer que, sigui pel motiu que sigui, estan acomplint amb la funció de servei públic. Enhorabona.

Lliçó magistral
M'ha sorprés llegir que el nostre Alcalde va fer la llicó magistral d'obertura de l’Escola Tècnica Superior d’Arquitectura de Catalunya. Ho va fer en el context de la signatura d'un conveni per l'estudi del Pla de la Molinada. Em sembla bé que es signi aquest conveni, tot i que veig moltes presses en desenvolupar la Molinada. Sembla que hi ha molt caler enterrat allà i em fa ràbia que no tingui la mateixa pressa per l'escola de La Torreta, per exemple. D'altra banda, suposo que en conveni l'Alcalde va incloure una clàusula per poder donar la lliçó magistral als assistents. Jo sempre he pensat que les lliços magistrals les han de fer persones siginificades pel seu coneixement i experiència. El que no sabia era que es podia comprar el dret a donar una classe magistral, ja que el Sr. Ros no és, ni de bon tros un bon Alcalde ni un significat arquitecte. Arquitecte amb molta feina, diria que el que més de la Roca, sí, però significat, no ho crec. No sé si l'Arquitecte Ros té algun pont, edifici públic o monument (tret de la rotonda de l'entrada ;-) ) significat.

Testafort

Fa uns dies vaig llegir un escrit de César Alcalá en que afirmava que deixava d'escriure en el bloc Testafort. Suposo que és casualitat que després, desapareguessin alguns articles, entre ells, aquest on renunciava. La veritat és que em sap greu que una de les persones que opina de l'actualitat roquerola ho deixi. Habitualment no comparteixo la visió de les coses que planteja en els seus escrits però sí m'agrada el seu estil, i tot i que no pensi igual que ell, sempre és enriquidor conéixer qué pensa la gent.

Haig de confessar que cada divendres, quan compro la Revista del Vallès, hi ha dos coses que llegeixo abans que res : l'escrit d'en César Alcalá i l'escrit d'en Marc Vidal, a qui també segueixo per altres mitjans com twitter.


Xerrada sobre el projecte de portar informàtica a Guatemala
El proper dia 10 d'Octubre el PIC organitza un acte en que parlaré de l'experiència com a cooperant a Guatemala, posant ènfasi en explicar qué s'ha fet amb els ordinadors portàtils que els joves de La Torreta van preparar i muntar per poder equipar un aula informàtica. Serà a la sala d'exposicions del Centre Cultural de La Torreta, a les 19:00.

Bé, la propera setmana que estaré més tranquilet publicaré més i aniré agafant el ritme.

Salut i endavant!

2 comentaris:

Anònim ha dit...

No tinc per costum contestar comentaris, ni positius ni negatius. En aquesta ocasió ho faig per donar-te les gràcies. Et recomano un llibre, El nens de l’exili. Es possible que, per primera vegada estem d’acord. César Alcalá

Andrés Hidalgo ha dit...

Benvolgut César,

llegint els teus escrits, més a la Revista del Vallès que al bloc Testafort, he estat d'acord amb tú algunes vegades, tot i que pugui semblar que tú i jo no podem compartir res.

Fa uns dies li vaig comentar a un amic que colia comprar el teu llibre i em va dir que estava boig. Li vaig dir que pot ser no estàvem d'acord en el que pensem, però el que tens a dir no té perquè deixar de ser interessant.

Una abraçada.

Andrés Hidalgo